Praca w Agencji Marketingowej – Cienie i Blaski

Praca w agencji marketingowej z jednej strony jest bardzo ciekawa, rozwijająca i pozwala nam codziennie stawiać czoła nowym wyzwaniom, jednak z drugiej ma również swoje mniej przyjemne strony. Dlaczego warto zainteresować się podobną ścieżką kariery i dla kogo jest ona przeznaczona? Czy pozycjonowanie stron internetowych i działania marketingowe naprawdę mogą być wciągającym zajęciem?

Czym zajmuje się agencja SEO?

Skuteczna agencja SEO jest odpowiedzialna za wiele rzeczy, które wiążą się z utrzymaniem i wypromowaniem stron internetowych klientów. Jednym z głównych zadań, jakich podejmujemy się w tego typu pracy jest pozycjonowanie stron, tworzenie materiałów na potrzeby content marketingu, poprawa aspektów technicznych. W skrócie można więc powiedzieć, że zadaniem agencji kreatywnej jest takie operowanie marketingiem internetowym, aby prowadzone strony mogły przynosić zauważalny zysk ich właścicielom.

Co trzeba umieć, by móc pracować w agencji SEO?

Agencja SEO wymaga wielu różnych talentów, więc nasze umiejętności będą weryfikowane pod kątem stanowiska, jakie wybierzemy. Możemy zajmować się technicznymi aspektami stron internetowych – dbać o ich sprawne działanie i nowoczesny wygląd, a możemy również wybrać pozycjonowanie stron www, tworzenie treści na potrzeby marketingowe, analizować statystyki dostarczane przez narzędzia Google, pozyskiwać nowych potencjalnych klientów czy dbać o komunikację z aktualnymi partnerami. W zależności od wybranej pozycji będziemy potrzebować różnych umiejętności z zakresu marketingu internetowego, reklamy, a także umiejętności analizowania danych.

Największe zalety pracy oferowanej przez agencje SEO

Jednym z największych plusów pracy w agencji SEO jest różnorodność zajęć, jakie na co dzień wykonujemy. Dzięki temu nie będziemy nigdy nudzić się w pracy, a każdy projekt dostarczy nam innego rodzaju satysfakcji. W zależności od tego, czy weźmiemy na warsztat pozycjonowanie lokalne, link building, optymalizację strony czy analizę danych, możemy liczyć na inny zestaw problemów i wyzwań, którym będziemy musieli podołać. Pod tym względem jest to więc branża bardzo interesująca, wymagająca od nas otwartej głowy i zdolności do płynnego poruszania się pomiędzy różnymi zagadnieniami. Jeżeli lubimy zmagać się z często trudnymi zadaniami i nie brak nam kreatywności, z dużym prawdopodobieństwem odnajdziemy się w tym świecie.

Wady pracy w agencji SEO

Jak każda praca, także zatrudnienie w firmie świadczącej usługi SEO ma swoje minusy. Jest to branża bardzo dynamiczna, gdzie często klienci oczekują stworzenia pomysłów i projektów na wczoraj lub chcą wprowadzać nie całkiem zgodne ze sztuką zmiany. Jeżeli więc nie jesteśmy zbyt odporni na stres lub nadmiar zajęć powoduje, że się “zacinamy” i nie możemy dalej kreatywnie myśleć, może być to dla nas przeszkodą w rozwijaniu swojej kariery w tej dziedzinie. Marketing internetowy wymaga również dużej płynności w korzystaniu z takich narzędzi, jak portale społecznościowe, narzędzia analityczne Google czy narzędzia do audytów SEO, co również może być swego rodzaju barierą, gdy dopiero zaczynamy swoją przygodę.

Czy ten artykuł był pomocny?

Leave a Reply