Content Marketing w 2020 roku – 11 strategii, których nie możesz zignorować

Zebraliśmy 11 kluczowych strategii na content marketing, które według prognoz mają wzrosnąć lub pojawić się w tym roku.

Prowizje content marketing w współczynnikach konwersji 6 razy wyższe niż w przypadku innych metod . Ma również niższe koszty początkowe i więcej długoterminowych korzyści niż płatne wyszukiwanie.

Niezależnie od tego, czy chcesz założyć nowego bloga , poprawić SEO , a nawet uruchomić udany podcast , koniecznie musisz zrozumieć najnowsze strategie marketingu treści.

Zastanów się nad dodaniem tych strategii dotyczących treści i trendów do swojego planu marketingowego w tym roku.

Jakie są najlepsze strategie marketingu treści?

1. Wzrost marketingu konwersacyjnego.

Marketing konwersacyjny spowodował wiele rozmów w ostatnich miesiącach. Już wkracza w plany treści i strategie sprzedaży w różnych sektorach. Ale czym jest konwersacyjny marketing?

Krótko mówiąc, rozmowy prowadzone w czasie rzeczywistym przenoszą potencjalnego klienta przez lejek sprzedaży. Pomyśl o swojej dwutygodniowej podróży e-mailowej skondensowanej w jeden, fajny czat.

Moc bota

Jak więc marketing konwersacyjny odnosi się do content marketingu? Bot to jedno z narzędzi, które można wykorzystać do włączenia marketingu konwersacyjnego do strategii treści.

Accenture stwierdził, że 57 procent firm zgadza się, że konwersacyjne boty mogą zapewnić duży zwrot z inwestycji przy minimalnym wysiłku.

Źródło: Accenture

Spójrz na swojego bota jak na bardziej wyszukany pasek wyszukiwania. Bot konwersacyjny może identyfikować słowa kluczowe lub wyszukiwane hasła i kierować ludzi w stronę potrzebnych im treści. To Twój indeks na miejscu i fantastyczne narzędzie do dystrybucji treści.

Mongodb.com robi to doskonale ze swoim chatbotem. Oferują one wybór treści przy pierwszym kontakcie, a jeśli nie znalazłeś tego, czego szukasz, możesz wyszukać je na czacie.

Źródło: Mongodb.com

Bądź zabawny ze swoim botem

Możliwe, że odwiedzający Twoją witrynę dowiedzą się, że rozmawiają z chatbotem. Nie zniechęcaj ich.

Bądź zabawny z językiem, którego używasz i odpowiedziami bota. Pogódź się z faktem, że rozmawiają z maszyną i pozwól, by twój dowcip zabłysnął. To świetny sposób na pokazanie osobowości Twojej marki. Nawet jeśli ktoś nie rozmawiał bezpośrednio z przedstawicielem handlowym, nadal może mieć radosne doświadczenie, wchodząc w kontakt z członkiem „zespołu”.

2. Dane projektowe i wizualne.

Jak zamienić swoje treści w wrażenia? Z danymi wizualnymi. Pisanie faktów jest w porządku, ale kiedy je wizualizujesz, mogą wywrzeć większy wpływ.

Przewidujemy, że w 2020 r. Marki będą bardziej oszczędne dzięki swoim danym i sposobowi ich wyświetlania. Spotify zrobił fantastyczny przykład tego , podsumowując 2019 rok historiami na Instagramie . W 2020 roku zaczniemy widzieć marki wykorzystujące szablony infograficzne do wyświetlania treści w bardziej innowacyjny i wizualny sposób lub do tworzenia własnych projektów.

Źródło: The Verge

3. Wdrażanie treści interaktywnych.

Echoing punktów jeden i dwa, interaktywne treści podkreślają potrzebę nadmiernej konsumpcji. Nie spodziewamy się już, że zobaczymy jednokierunkową ulicę B2C. Jeśli chcesz budować relacje, musisz prowadzić rozmowy, a nie tylko rozmawiać i oczekiwać, że zostaniesz wysłuchany.

W 2020 roku spodziewamy się, że marki wprowadzą innowacyjne sposoby kontaktu z ludźmi. Marki będą tworzyć własne quizy z autorami quizów online , tworzyć zabawne strony docelowe i hazardować podróż konsumenta.

Ponadto można znaleźć mnóstwo bezpłatnych szablonów quizów od LeadQuizzes, które pozwalają szybko tworzyć profesjonalne quizy dla odbiorców.

4. Digital-Detox ze społecznością.

W 2019 r. Giganci tacy jak Apple i Microsoft dali nam bardzo potrzebną okazję do ograniczenia czasu na ekranie.

Zrzut ekranu z pomocy Apple

Jakkolwiek ironiczne jest to, że używamy technologii, aby ograniczyć nasze wykorzystanie technologii, jest to doskonały przykład, że popyt nadal pozostaje w rękach konsumenta. Gdyby Apple tego nie zrobił, zrobiłby to ktoś inny. Co to oznacza dla twojego planu marketingowego w mediach społecznościowych ?

Rozważna treść.

W 2020 r. Pojawi się impuls do przemyślanych treści. Nie możemy już polegać na zachodzie słońca i kotach przy sprzedaży naszych produktów; chociaż koty do pewnego stopnia będą sobie radziły całkiem nieźle. Marki będą musiały teraz bardziej uwzględniać czas ludzi, nawet jeśli jest to dwusekundowy przewijanie na kanale Instagram . Zobaczymy nacisk na treści edukacyjne, przemyślane wiadomości i przypomnienia, aby przejść bez ekranu.

Pomachaj na marne.

2020 r. Przyniesie wyeliminowanie wskaźników próżności na wielu platformach społecznościowych. Zaczniemy widzieć gigantów mediów społecznościowych, takich jak Instagram i Twitter, mniej skupiających się na polubieniach i liczbie obserwujących, i naciskać na prawdziwe zaangażowanie, więcej.

Pozwól, aby te ogromne kroki wpłynęły na treści publikowane w twoich kanałach społecznościowych. Co ważniejsze, rozważ zmianę celów dla platform mediów społecznościowych. Musisz zacząć szukać celów, które pokazują, że faktycznie angażujesz się z ludźmi, zamiast wygrywać podwójne stuknięcie.

Zdjęcie autorstwa OneCoWork na Instagramie

5. Integracja awatarów marki.

Grało się to dużo w 2019 roku, mieliśmy boom Lil Miquela z 1,8 miliona obserwujących na Instagramie, a nawet pojawiali się w reklamie Calvina Kleina z Bellą Hadid.

Mieliśmy też takich, jak dominująca w Fortnite Wendy, dzięki kampaniiKeeping Fortnite Fresh ”, dzięki czemu zyskała o 119% więcej wzmianek o marce wśród serwisów społecznościowych.

Wszystko to jednak jest tylko wierzchołkiem góry lodowej. Oczekujemy, że w 2020 r. Marki włączą awatary marki do swoich strategii marketingu treści.

Chociaż nie muszą być tak dogłębnymi postaciami jak Lil Miquela , z pewnością mogą być o krok wyżej od spinacza Microsoft.

Zdjęcie: Calvin Klein na Youtube

6. Inicjatywy CSR pod ekologiczną presją.

Jest jedna rzecz, z którą prawie wszyscy możemy się zgodzić w ostatnich latach. Musimy coś zrobić z tą planetą. To nie tylko problem konsumenta, ale także marki mogą dawać przykład. Zrównoważony rozwój należy do najważniejszych inicjatyw operacyjnych większości firm na rok 2020.

Musisz także zastosować zieloną inicjatywę w swoich strategiach dotyczących treści, niezależnie od tego, czy są to treści edukacyjne, czy kontynuacja wysiłków Twojej firmy. Spodziewaj się poczuć ciepło konsumentów, jeśli nie podkreślasz swoich wysiłków.

W rzeczywistości tylko 100 firm jest odpowiedzialnych za 71% globalnych emisji ( OneCoWork ), więc jeśli nie robisz czynnego kroku w kierunku dbania o planetę, spodziewaj się, że zostaniesz do tego wezwany.

7. Projekt metamorficzny i treści edukacyjne.

Gdy ludzie stają się bardziej świadomi swojego wpływu na środowisko, podejmują bardziej świadome decyzje zakupowe. Prowadzi to do tego, że nie zawsze chce się zmienić na nowy produkt, ale uaktualnia obecny produkt. Przekonamy się, że trend ten przejdzie również do firm SaaS. Spójrz na to, co masz teraz, słuchaj potrzeb konsumentów i aktualizuj to, co już jest w rękach konsumenta.

Treści edukacyjne.

Będziesz musiał włączyć zawartość dotyczącą odkrywania funkcji do swoich planów zawartości na 2020 rok. Wyobraź sobie instrukcję obsługi, podzieloną na kawałki wielkości kęsa i dostarczaną przez cały cykl życia klienta.

Zrzut ekranu z Userpilot

Podobnie jak w przypadku ekranów ładowania w grach, zastosuj innowacyjne i nieinwazyjne sposoby prezentowania swojego produktu w momentach, które nie przeszkadzają w codziennym życiu, ale przynoszą korzyści.

8. Oryginalne społeczności online.

Społeczność to potężne słowo i często jest nadużywane. Społeczność nie jest zbiorem ludzi, jeśli robią tylko produkt. Społeczność kieruje się sobą i łączy się w sobie z wzajemną miłością. Jeśli to jest twój produkt, to już jesteś zwycięzcą.

W 2020 r. Musisz znaleźć świeże i autentyczne sposoby na zjednoczenie społeczności. Niezależnie od tego, czy robisz to za pomocą treści współtworzonych, treści podaży i popytu lub treści niszowych, które są specyficzne dla określonej grupy Twojej społeczności, musisz to zrobić z namysłem i autentycznie.

Upewnij się, że Twoja społeczność jest tak samo odpowiedzialna za sukces Twojej marki, jak Ty.

Buduj autentyczne społeczności.

W niedawnym wywiadzie przeprowadzonym przez pierwszą rundę z Baileyem Richardsonem, byłym menedżerem społeczności Instagram, Richardson powiedział: „Brakującym składnikiem wielu potencjalnych społeczności jest poświęcenie.

Stawiamy na jednorazowe wydarzenia lub coroczne zbiórki pieniędzy, ale nie dajemy potencjalnym członkom społeczności szansy na pojawienie się lub podniesienie rąk w celu przejęcia obowiązków ( FirstRound ). ”

W swojej strategii marketingu treści na 2020 r. Staraj się naprawdę budować swoją społeczność i ich wzajemne połączenie, dać im platformy do łączenia się i treści do połączenia.

Co więcej, poświęcaj im regularne wysiłki, pozwól im zbudować coś dla Twojej marki i pozwól, by wzajemnie się rozliczali za „pojawienie się”.

9. Wzrost marketingu wpływowego.

Marketing influencerów ma się wzmocnić w 2020 roku. Zobaczymy, jak autentyczne relacje z markami będą budowane z udziałem influencerów. W jaki sposób? To zależy od ciebie. Travel & Fashion Influencer Emily ( @Empirestyleofmind ) niedawno współpracowała z Fair Seas Supply Co, aby stworzyć z nimi nowy produkt (ręcznik plażowy o nazwie: Boca Grande ).

Zdjęcie @Empirestyleofmind na Instagramie

W swoim własnym planie content marketingowym pomyśl o unikalnych i autentycznych sposobach, w jakie Twoja marka może współpracować z podmiotem wpływowym, nie tylko staraj się wykorzystać ich odbiorców, ale także ich pasję, a oni będą bardziej zaangażowani w osiągnięcie sukcesu Twojego produktu.

Mikroinfektorzy zostaną tutaj.

Mikro-osoby wpływowe stały się widoczne w 2019 r. I tak będą nadal w 2020 r. Jeśli chodzi o mikro-osoby wpływowe, spójrz na osoby z 5-20 000 obserwujących, tych, którzy rzadziej podejmą płatną pracę, ale nadal tworzą świetne treści .

Badania pokazują, że 72% osób preferuje osoby wpływające na media społecznościowe na poziomie mikro, a 68% respondentów twierdzi, że dokonało zakupu na podstawie postu od osoby, która nie jest sławna ( Global Newswire ). To te mikro-influencery są zaufane, a czasami nawet bardziej niż te, które mają duże obserwacje.

Jeśli więc chcesz wprowadzić produkt na konkretny rynek, rozważ skorzystanie z 10–15 mikro-czynników na rynku zamiast jednego giganta.

10. Wyszukiwanie głosowe to nowe wyszukiwanie.

Pomoce głosowe, takie jak Alexa i Siri, będą coraz częściej używane w 2020 r., Gdy ludzie szukają innych sposobów wyszukiwania informacji, bez odnoszenia się do ekranu.

Przewiduje się, że 50% WSZYSTKICH wyszukiwań zostanie przeprowadzonych za pomocą głosu w 2020 r. ( WordStream ). Ma to zasadnicze znaczenie dla strategii marketingowej SEO, nigdy nie było tak ważne, aby uszeregować i uderzyć w te wszystkie najważniejsze fragmenty, z których mogą czytać asystenci głosowi.

11. Podcasty są warte słuchania.

Obecnie na całym świecie jest 700 000 aktywnych podcastów, a odcinki to ponad 29 milionów! Nie pozwól, aby te liczby Cię zniechęciły, po prostu pozwól, aby zapewniły Cię, że to właściwe miejsce.

Przeciętny słuchacz słucha siedmiu różnych programów tygodniowo i ma średnio 80% wskaźnik ukończenia; który jest jednym z najlepszych wskaźników ukończenia spośród wszystkich mediów konsumpcyjnych.

Prognozuje się, że liczba podcastów wzrośnie tylko w 2020 r., A na rynku jest mnóstwo miejsca na nowe marki i sposoby na dotarcie do niewykorzystanej publiczności.

Przede wszystkim musisz wiedzieć, jak rozpocząć podcast, zanim zdecydujesz, czy możesz go wdrożyć we własnej strategii content marketingu.

Jeśli jednak to zrobisz, Twoi słuchacze statystycznie częściej będą śledzić Twoją markę w mediach społecznościowych i odkryją Twój produkt w środowisku domowym, co oznacza, że ​​mają czas na przeprowadzenie badań.

Podcasty idą wbrew pozorom, nie są tam, by zakłócić czyjś dzień. Nie wysyłamy ludzi niezamierzoną spiralą mediów Youtube za pośrednictwem postu w mediach społecznościowych. Nie walczymy też o ich uwagę z ich skrzynki odbiorczej.

Zamiast tego słuchacze poświęcili czas na twoje treści, są zaangażowani i chętni do słuchania. Znajdź swoją niszę, porozmawiaj o tym w ciekawy sposób i organicznie docieraj do nowych ludzi.

Źródło: musicoomph

To podsumowanie strategii content marketingu, których nie można zignorować na 2020 rok.

Mam nadzieję, że te trendy marketingu treści na 2020 r. Pomogą wpłynąć na własne strategie content marketingu.

Zapowiada się wielki rok dla contentu, gdy staramy się gametyzować dane i podróże klientów, budować autentyczne połączenia, a być może odbudować stare. Pomaga nam to w końcu wyeliminować mierniki próżności, które tak wielu goni za długo.

Czas wkroczyć w nowy rok dzięki strategii content marketingu, która jest wielokanałowa, progresywna i planowana z dużym wyprzedzeniem.

Leave a Reply